تخلیه کاتالیست و شارژ راکتور

تخلیه و شارژ انواع راکتورها

تخلیه کاتالیست و شارژ راکتور

شرکت زاگرس صنعت آرکا با بهره گیری از دانش فرآیندی مدیران و نیروهای مجرب خود و بکارگیری تجهیزات پیشرفته و ایمن ،آماده ارائه خدمات جهت تخلیه و شارژ انواع راکتور ها به صنایع پالایشی و پتروشیمی می باشد:

 

 

 

تخلیه و شارژ انواع راکتور

 

تیم اجرایی شرکت زاگرس صنعت آرکا با استفاده از تجهیزات پیشرفته، امکان تخلیه و شارژ انواع راکتور ( Fix Bed ) بستر ثابت و ( Tubular ) تیوبلار و ( Helical ) حلزونی با سرعت و دقت بالا را دارا می باشد.

 

 

[su_image_carousel source=”media: 4816,4818,4814″ limit=”4″ slides_style=”minimal”]

 

 

 

از جمله این تجهیزات مکنده های صنعتی می باشند که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن ها توسط تیم مهندسی شرکت زاگرس صنعت آرکا صورت پذیرفته و بر اساس نیاز صنایع پالایشی و پتروشیمی بهینه سازی شده اند.

 

ویژگی های این مکنده های صنعتی :

از ویژگیهای این مکنده های صنعتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت جمع آوری انواع کاتالیست های قابل اشتعال و انفجار(EX).
  • توان مکش با دبی 9000 الی 12000 مترمکعب در ساعت.
  • عدم انتشار هرگونه غبار به هنگام تخلیه کاتالیست ها و سایر مواد و فیلتر ذرات در ابعاد نانو.
  • تخلیه سریع انواع کاتالیست، سرامیک بال ، آلومینا بال و پکینگ ها با دانسیته و ابعاد مختلف.
  • امکان تخلیه انواع راکتورها با ارتفاع و عمق زیاد.
  • مجهز به سیستم کنترل هوشمند جهت افزایش ایمنی دستگاه.
  • امکان استقرار مکنده ها در فواصل دورتر از محل اجرای پروژه در مواردی که امکان استقرار ماشین آلات در نزدیکی راکتورها وجود ندارد.

تخلیه و شارژ انواع راکتور

تخلیه و شارژ انواع راکتور

 

همچنین این شرکت با رویکرد رعایت اصول محیط زیستی و افزایش سرعت اجرای پروژه های تخلیه کاتالیست، تجهیزاتی را طراحی نموده که از جمله این تجهیزات میتوان به هاپرهای سایکلونی اشاره نمود.

 

ویژگی های این تجهیزات :

از جمله ویژگی های این تجهیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی همزمان مواد تخلیه شده درون بشکه،بیگ بگ،اسکیپ و کامیون بدون قطع وکیوم دستگاه مکنده.
  • عدم انتشار غبار مواد تخلیه شده به هنگام بسته بندی.
  • جلوگیری از آلودگی محوطه اجرای پروژه.
  • امکان ایجاد محیط تحت ازت درون مخزن هاپر بمنظور بسته بندی ایمن مواد قابل اشتعال و انفجار.
  • مجهز به ویبراتور جهت تخلیه سریع و آسان مواد.
  • امکان بسته بندی 400 لیتر کاتالیست و سایر مواد در هر دقیقه.

تخلیه و شارژ انواع راکتور و کاتالیست

شایان ذکر است یکی از بخش های بسیار با اهمیت به هنگام اجرای کلیه پروژه ها تامین ایمنی و سلامت نیروها می باشد.

بدین منظور این شرکت با تشکیل تیم امداد و نجات که تمامی اعضای آن از افراد با تجربه و دارای مدارک معتبر از جمله OSHA و IRATA می باشند تامین ایمنی نیروهای اجرایی خود را در پروژه ها بعهده دارد.

این تیم با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم تنفسی هوشمند LSS(Life Support System)، با قابلیت های زیر،حداکثر ایمنی را برای کاربران فراهم می نماید:

 

تجهیزات پیشرفته سیستم تنفسی :

  • مانیتورینگ درون محیط های بسته.
  • کنترل تنفسی نفرات.
  • برقراری ارتباط رادیویی با کاربران.
  • سنجش گازهای خطرناک و آلارم هشدار بهنگام افزایش LEL محیط.
  • ثبت و ضبط تمامی مکالمات،تصاویر و کلیه اطلاعات در طول استفاده از دستگاه.
  • امکان اعلام خطر به کاربر توسط ویبراتور نصب شده بر روی کلاه ایمنی در صورت قطع ارتباط رادیویی.
  • مجهز نمودن نفرات مشغول به کار به دو لاین اکسیژن مجزا و یک کپسول اکسیژن اظطراری با قابلیت تامین اکسیژن به مدت 15 دقیقه جهت استفاده در زمان قطع اکسیژن لاین های اصلی.

 

خدمات شارژ انواع راکتورها :

به منظور اجرای پروژه های شارژ راکتورها، روش های مختلفی وجود دارد که بر اساس نوع راکتور، نوع کاتالیست و زمان مورد نظر جهت اجرای پروژه، هریک از این متدها قابل انتخاب بوده که به شرح ذیل می باشند:

  • روش Sock Loading
  • روش Dense Loading
  • روش Semi-Dense Loading

شایان ذکر است تیم اجرایی شرکت زاگرس صنعت آرکا با در اختیار داشتن کلیه تجهیزات مورد نیاز،آماده اجرای پروژه های تخلیه و شارژ انواع راکتورها بستر ثابت ،تیوبلار و حلزونی به روش های فوق می باشد.

 

تخلیه و شارژ انواع کاتالیست

 

تخلیه کاتالیست انلودینگ Unloading

 

تخلیه کاتالیست از درون راکتورها ،تخلیه جاذب ها از ظروف و… تاثیر مستقیم بر زمان تعمیرات اساسی واحدهای عملیاتی میگذارد. روشهای تخلیه کاتالیست از درون راکتورها به نوع راکتور، طراحی راکتور، چگونگی چیدمان کاتالیست و همچنین امکانات موجود در آن واحد راکتور صنعتی به روش های مختلفی تقسیم میشود.

 

دستگاه مکنده کاتالیست

در راکتورهایی که دارای چند بستر می باشند، معمولاً برای هر بستر نازل خروجی تعبیه می گردد تا پس از پایان عمر مفید کاتالیست و یا پس بار احیاء کاتالیست، بتوان کاتالیست را از راکتور خارج نمود. در هر راکتور یا ظروفی که نازل خروجی جهت تخلیه کاتالیست یا سایر مواد موجود در ظرف تعبیه نشده است، استفاده از دستگاه مکنده کاتالیست روش متداول می باشد.

 

تخلیه کاتالیست راکتورهای تیوب دار

تخلیه کاتالیست در راکتورهای تیوب دار با باز نمودن نگهدارنده کاتالیست در پایین تیوبها انجام می گردد و کاتالیست پس از خارج شدن از مي لوله ها، از طریق نازل خروجی یا MAN WAY پایین راکتور خارج مي گردد.

در کوره هایی که کاتالیست بایستی از بالا تخلیه گردد، تخلیه کاتالیست توسط دستگاه مکنده کاتالیست انجام می شود در حالیکه در برخی کوره های ریفرمر بدلیل باز شدن فلج پایین تیوب، تخلیه تیوبها با استفاده از نیروی وزن آنها صورت می پذیرد. تیوب های کوره ریفرمر جز از این دسته قرار میگیرد. در این راکتور های (تیوب راکتور) امکان تخلیه لایه به لایه کاتالیست نیز وجود دارد، همچنین میتوان از داخل تیوب های تخلیه شده توسط روش بازرسی با دوربین، از داخل تیوب ها بازرسی را انجام داد تا با دقت بیشتری فرآیند تخلیه کاتالیست صورت بگیرد.

 

بارگذاری و شارژ کاتالیست (LOADING)

بارگذاری کاتالیست در راکتور های واحد های فرآیند شیمایی به دو روش کلی جورابی (Sock Loading) و تراکمی (Dense Loading) تقسیم میشود. این دو روش در انواع راکتور های واحد های عملیاتی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

Sock Loading

در این روش کاتالیست از طریق محفظه­ های جورابی شکل به داخل راکتور میرود. در این روش قطعات کاتالیست که از قبل درون یک جوراب پلاستیکی قرار گرفته با کمک یک طناب که جوراب به آن متصل است، به داخل لوله برده می­ شود. در هنگامی که جوراب به انتهای راکتور رسید، طناب تکان داده شده که سبب باز شدن جوراب و رها شدن کاتالیست در داخل راکتور می­گردد. . بارگیری جورابی اغلب دارای مشکلاتی از قبیل افتادن جوراب در داخل تیوب حین بارگیری کاتالیست است. همچنین، امکان سقوط آزادانه کاتالیست­ ها درون تیوب وجود دارد که منجر به شکست کاتالیست ها می­شود. این روش بسیار وقت گیر بوده و نیاز به نفر ساعت بالای نیروی انسانی می ­باشد.

Sock Loading

Dense Loading

 

در این روش برای بارگذاری کاتالیست از بستری متراکم با استفاده از سقوط آزاد قطعات در فواصل پیش بینی شده و بهره­ گیری از تمایل قطعات برای قرار گرفتن در حالتی است که کمینه سطح انرژی را بدست آورند. بارگیری کاتالیست ها با استفاده از این روش از پیچیدگی کمتر و سرعت بالاتری نسبت به روش قبل دارند. عدم تشکیل کانالیزه شدن، ایجاد نقاط داغ بسیار کم در طول راکتور و همچنین افت فشار یکنواخت از دیگر مزایای استفاده از روش بارگیری متراکم یکنواخت می­باشد.

 

Dense Loading

Tube Reactor Loading

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *